“Ik dacht dat het goed was om deze muziek onder een nieuw alias uit te brengen”, vertelt Terstappen. “Ik probeer Applescal als dance te profileren, terwijl dit meer cinematisch, freestyle is. Bracht ik het onder mijn normale naam uit, dan denkt iedereen waarschijnlijk: waar is die gast nu weer mee bezig?” Aan de andere kant denkt Terstappen dat het album eerder opgepikt wordt, juist omdat het publiek hem al als Applescal kent. “Ik denk dat het toch wel bij de mensen terechtkomt, nieuwe naam of niet.”
Min of meer bij toeval stuitte Terstappen op de muziek die hij nu als album heeft uitgebracht: “Ik werk altijd aan honderd dingen tegelijk, waardoor ik de kluts op mijn computer soms volledig kwijtraak”, lacht hij. “De muziek, die ik gedurende de afgelopen twee jaar heb gemaakt, stond ergens in een mapje geparkeerd. Ik kwam het tegen, en vond het zonde om er niets mee te doen. Dus heb ik het afgemaakt, het waren allemaal onafgemaakte nummers. Het kostte nog drie weken om het te fine-tunen.”
Terstappen krijgt tot nu toe lovende reacties over Yoshiba ’87, vertelt hij. Toch is hij niet van plan onder zijn nieuwe alias te gaan optreden. “Er zijn misschien één of twee tracks die ik op Applescal gigs kan spelen. Misschien kan de rest van de Yoshiba ’87 tracks wel met een band gespeeld worden, maar dat zie ik niet snel gebeuren. Ik denk dat het bij een release blijft. Verder blijf ik voornamelijk met Applescal doorgaan.”
Vandaag brengt Terstappen het album uit op Atomnation, een door hemzelf opgericht nieuw label waar een digitale versie van het album gekocht kan worden. Later dit jaar komt de producer met een nieuw album van Applescal.