Met de nieuwe plaat vervolgt Eggersman zijn weg op zoek naar het geluid. "Sinds mijn vorige album Hamden ben ik een andere weg ingeslagen. Op dat album hoor je nog sterk het americana-gevoel. Ik keek toen al meer naar wat ruimte kan doen met de sfeer en de klank van het geluid. Omdat ik ambtshalve veel in de studio zit en het als het ware mijn tweede huis is, merk ik dat ik het lastiger vind om daar iets nieuws te doen met geluid."
Met het album Reservoirs neemt Eggersman een meer filmische invalshoek. "Ik heb veel geleerd van de samenwerking met regisseurs. De eerste muziek, die ik maakte voor de korte film Ooit van Jaap van Heusden, was nog veel te vol en druk. Zodra we de de composities en de beelden samenvoegden, kwam ik erachter dat je met muziek ook te veel kan doen. Zo ben ik begonnen met de kunst van het weglaten. Filmmuziek en beeld moeten samen een verhaal vertellen, niet allebei hetzelfde verhaal. Dat is op deze plaat nog beter gelukt dan bij Hamden. Daar zat nog relatief veel hout en menselijkheid in."
"Het openingsnummer Distant Reflections is daar een goed voorbeeld van en ademt de verlate, obscure sfeer uit de jaren tachtig serie TwinPeaks. Eggersman neemt de luisteraar bewust verder mee naar 'eighties'. “Ik keek voorafgaand aan de opnames ontzettend veel Twin Peaks, van David Lynch en luisterde naar bands als Talk Talk. Dat hoor je zeker terug.”