Het releasejaar zit er bijna op, maar als het aan Coparck ligt, gaat het nieuwe jaar met een fles champagne van start. Begin januari komt hun derde album uit, dat simpelweg The Third Album gaat heten. Een eenvoudige verkooptruc, bekent zanger Odilo Girod: “Het is natuurlijk de bedoeling dat mensen de plaat gaan luisteren, en vervolgens denken: ‘Hé, die jongens moeten nog twee platen hebben’.”
Eigenlijk kan het Odilo niet zo veel schelen hoeveel platen Coparck verkoopt, maar stiekem baalt hij er wel een beetje van dat zijn band een jaar geleden net een hit misliep. Hun nummer ‘The World of Tomorrow’ werd gebruikt in een reclame voor kazen van Milner. Het werd opnieuw op single uitgebracht, maar werd uiteindelijk niet zo’n succes als gehoopt. “Je moet wat geluk hebben. Iemand moet het nummer op de playlist zetten.”
Om dat geluk een handje te helpen, gooit Coparck het over een andere boeg. Het charmante maar kleine label Supertracks werd bedankt voor de goede zorgen, V2 werd het nieuwe onderkomen. “Het is een van de grootste independents van Nederland. Er zitten echt muziekliefhebbers en ze werken wereldwijd.”
Ook werd in de persoon van Arjo Klingens voor het eerst een manager aangenomen. Iemand die het vuile werk op kan knappen en de formele zaken kan regelen. “Het is heel fijn als je een schakel hebt tussen jezelf en de buitenwereld. Iemand die af en toe vervelend kan doen, die boos kan worden op de platenmaatschappij of de publisher. Die kan bijvoorbeeld naar jullie bellen om te vragen hoe het nou zit, en dan kan ik weer heel vriendelijk met jullie praten.”
De band is intussen druk bezig met het ‘voorkoken’ van de release. “De promo’s zijn af, het artwork is af. Het nieuwe jaar beginnen met een nieuwe plaat, dat vind ik wel een leuk idee.” Het album zal op 4 januari bij 3VOOR12 gepresenteerd worden.
Eigenlijk kan het Odilo niet zo veel schelen hoeveel platen Coparck verkoopt, maar stiekem baalt hij er wel een beetje van dat zijn band een jaar geleden net een hit misliep. Hun nummer ‘The World of Tomorrow’ werd gebruikt in een reclame voor kazen van Milner. Het werd opnieuw op single uitgebracht, maar werd uiteindelijk niet zo’n succes als gehoopt. “Je moet wat geluk hebben. Iemand moet het nummer op de playlist zetten.”
Om dat geluk een handje te helpen, gooit Coparck het over een andere boeg. Het charmante maar kleine label Supertracks werd bedankt voor de goede zorgen, V2 werd het nieuwe onderkomen. “Het is een van de grootste independents van Nederland. Er zitten echt muziekliefhebbers en ze werken wereldwijd.”
Ook werd in de persoon van Arjo Klingens voor het eerst een manager aangenomen. Iemand die het vuile werk op kan knappen en de formele zaken kan regelen. “Het is heel fijn als je een schakel hebt tussen jezelf en de buitenwereld. Iemand die af en toe vervelend kan doen, die boos kan worden op de platenmaatschappij of de publisher. Die kan bijvoorbeeld naar jullie bellen om te vragen hoe het nou zit, en dan kan ik weer heel vriendelijk met jullie praten.”
De band is intussen druk bezig met het ‘voorkoken’ van de release. “De promo’s zijn af, het artwork is af. Het nieuwe jaar beginnen met een nieuwe plaat, dat vind ik wel een leuk idee.” Het album zal op 4 januari bij 3VOOR12 gepresenteerd worden.