Meteen na afloop van het Drum Rhythm festival pakten de donkere wolken zich al samen: met het wegvallen van tabaksfabrikant Drum als hoofdsponsor vreesden velen de verdwijning van het Amsterdamse dancefestival. Terecht, zo blijkt nu. Vandaag werd de knoop doorgehakt: het festival is van de baan. Organisator Theo van der Hoek wijt het wegblijven van een nieuwe sponsor aan de slappe economische situatie.
Ook in 2004 komt er naar alle waarschijnlijkheid geen vervolg. Van der Hoek: "Mensen hebben een kort geheugen. Als je een jaar overslaat, zijn velen het al vergeten. Het concept gaat daarom nu in de vriezer tot er betere tijden aanbreken."
Dat het festival definitief niet doorgaat, gaat Van der Hoek aan het hart: "Ik zag Drum Rhythm nooit als werk. Veel festivals zijn gewoon werk. Hier hadden alle medewerkers iets mee. Het is altijd echt ons festival geweest: een heel bijzonder festival. We hebben er hard aan getrokken maar het mocht niet baten."
Het verdwijnen van Drum Rhythm heeft geen ontslagen tot gevolg. Van der Hoek richt zich nu onder andere op het North Sea Jazz Festival in Den Haag en Kaapstad, waar hij ook verantwoordelijk voor is.
Geen Drum Rhythm in 2003
Festival slachtoffer van verbod op tabaksreclame
Drum Rhythm organisator Theo van der Hoek gaf zichzelf tot vijftien december om een welwillende sponsor te vinden voor de volgende editie van het Drum Rhythm festival. Zonder succes.