Punten sparen voor exclusieve producten bij Incubate Punten sparen voor exclusieve producten bij Incubate

Hoofdprijs: overnachting plus ontbijt bij festivalbaas

, Clemens Lambermont

Punten sparen voor exclusieve producten bij Incubate

Hoofdprijs: overnachting plus ontbijt bij festivalbaas

Clemens Lambermont ,

Festival Incubate wilde iets speciaals terugdoen voor de fans van het jaarlijks terugkerende evenement. Vandaar dat het spaarsysteem Loyal Class afgelopen woensdag werd geïntroduceerd.

Hoofdprijs: overnachting plus ontbijt bij festivalbaas

Festival Incubate wilde iets speciaals terugdoen voor de fans van het jaarlijks terugkerende evenement. Vandaar dat het spaarsysteem Loyal Class afgelopen woensdag werd geïntroduceerd.

Het systeem werkt simpel: iedereen die bijdraagt aan de site van Incubate, door onder andere foto’s of filmpjes te uploaden, of over het festival praat op Twitter of Facebook, krijgt punten. Met deze punten kan je exclusieve cd’s en T-shirts en andere producten krijgen. Je moet hiervoor wel een account aanmaken op de site van Incubate. “Het is de bedoeling dat onze site erdoor verbeterd wordt” , zegt festivalbaas Joost Heijthuijsen. “Mensen leveren op deze manier een actieve bijdrage aan het festival en wij doen wat voor ze terug.”

De actie zorgt natuurlijk voor extra publiciteit maar daar is het volgens Joost Heijthuijsen niet om te doen. “Voor ons gaat het erom dat wij leren van ons publiek en met hulp van hun onze site kunnen verbeteren. Eigenlijk is Incubate altijd al een ‘do it yourself’ festival geweest dat voor een groot deel draait op vrijwilligers en fans. Elk jaar zorgen fans er ook voor dat bands een slaapplek hebben als ze optreden op Incubate. Uiteindelijk is toen het idee ontstaan om wat terug te doen voor de mensen die Incubate mogelijk maken. Dit werd Loyal Class.”

De hoofdprijs voor diegene die 15000 punten heeft gespaard is een overnachting inclusief ontbijt bij een van de drie festivalorganisatoren zelf. “Je moet wel een echte Incubate-fan zijn wil je deze prijs winnen. Aan die 15000 punten kom je namelijk niet door Incubate een paar keer te noemen op Twitter of Facebook. Je zal hiervoor onze site zichtbaar moeten verbeteren door bijvoorbeeld veel beeldmateriaal te uploaden en teksten te verbeteren", zegt Heijthuisen. "De reden om dit als hoofdprijs te kiezen sluit aan bij de ideologie achter het festival. “We willen graag weten wie onze bezoekers zijn en voor ons is het tof om een band aan te gaan met die mensen.”

Disclaimer: de auteur van dit verhaal heeft geen spaarpunten ontvangen. Wel een handdruk.

nu op 3voor12