Een belangrijke reden voor het succes van Droom Dit zijn de songteksten, die de Nederlandse taal in het zonnetje zetten en daarmee openheid en eerlijkheid vangen. De Laat noemt het debuutalbum hun meest persoonlijke tot nu toe. Het bevat hyperautobiografische verhalen over eenzaamheid en connectie, geweld en onschuld.
In Mijn Liefde Lekt onderzoekt de band wantrouwen in de liefde, waarbij de liefde “lekt aan alle kanten als een vergiet”, en toch vraagt De Laat: “vergeet me alsjeblieft niet.” In Ik Voel Voor Jou wordt het leren opnieuw lief te hebben bezongen, waarbij liefde als iets vertrouwds en gevaarlijks wordt neergezet. In Meteoor staat het verlangen naar veiligheid centraal: de zanger ziet zichzelf als een vallend hemellichaam en hun partner als de krater waarin die hoopt opgevangen te worden.
Deze teksten brengt de frontpersoon over met een warme, heldere stem, een zachte Eindhovense G en vol overgave. Met gesloten ogen en theatrale bewegingen lijkt die volledig op te gaan in de muziek en haar boodschap. De performance is rauw en oprecht; elke emotie is even welkom op het podium. Bovendien straalt de explosieve intentie waarmee drums, synths, toetsen, bas en gitaar worden ingezet een zelfverzekerdheid uit die het publiek elke lyric en noot laat geloven.
Voor het doek valt, droomt Droom Dit over een ideale wereld: eentje met bestaansrecht en vrijheid voor alle buitenbeentjes. Die vrijheid wordt in Hedon alvast gevierd met een energieke uitvoering van Suis In Mijn Oren. Het dromerige Telescoop vormt het slotakkoord en stuurt het publiek nog een laatste keer door de ruimte, totdat de overweldigende synthesizers neerdalen en we weer op aarde landen.