29 januari: de virale marketingvideo
Lek een sekstape waarin je aankomende single op de achtergrond te horen is. Doe mee aan de presidentsverkiezing. Allemaal domme ideeën van het marketingteam van Charli’s label die ze met haar vrienden voorleest in een vrij virale TikTok. Natuurlijk, de BRAT-promo-campagne hangt aan elkaar van virale TikTok- en Instagram-momenten, maar deze is juist zo grappig omdat het óók nog eens een kritiek is op popsterrendom anno 2024. En laat dat nou weer een van de thema’s van BRAT zijn, het is allemaal zó meta.
28 maart: de PARTYGIRL Boiler Room
Zelden had een Boiler Room-set zoveel momentum als die van Charli xcx, een soort veredelde album listening party verkocht aan het publiek als rave, waarbij ze zij-aan-zij draait met bevriende dj’s/producers A.G. Cook, EASYFUN en haar partner George Daniel. Ze draaien een flinke boel ongereleaste remixes en tunes, kleine voorproefjes op haar PARTYGIRL-era die meteen in haar fandom beginnen te leven. Een nieuw tijdperk begint.
10 mei: de videoclip van ‘360’
De videoclip van ‘360’ is op meerdere vlakken briljant: Charli brengt de allercoolste, meest bratty internet it-girls van het moment samen (Julia Fox! Emma Chamberlain! Quenlin Blackwell! Gabbriette! Ken je die nog niet? Girl..) om samen op zoek te gaan naar de nieuwste it-girl. Een specifiek hoekje van het internet breekt wanneer deze videoclip uitkomt, opeens staat Charli xcx op de timelines van de allercoolste partygirls. ‘She’s everywhere, she’s so Julia’ is ineens de populairste referentie van mensen die chronisch online zijn.