Zelfs Four Tet staat tijdens zijn dj-set vanuit de booth glunderend filmpjes te maken van de Gashouder in volle glorie, als een toerist van 47 die voor het eerst IRL door het Vaticaan sloft na het jarenlang te moeten doen met huis- tuin- en keukenkerkjes. In de afgelopen twee jaar draaide-ie op EDC, in Madison Square Garden, op Coachella als Frank Ocean-vervangende headliner met zijn maten Skrillex en Fred again.., maar zelfs nu nog is hij onder de indruk van die mega-productie die Awakenings hier rond Amsterdam Dance Event neerzet.
Hij ziet hoe de spiegel uit het plafond neerdaalt (fun fact: het is de 2.0 versie van de spiegel die Nick Verstand ooit voor Eefje de Visser heeft ontworpen, maar inmiddels door de techno-gigant is overgekocht!) en een mega-straal door de lichtkathedraal reflecteert. Hoe de LED-strips rondzweven en zijn wobbel-bassen ondersteunen met flitsende draaikolken. Hoe uiteindelijk de gillende vuurpijlen door de rondte suizen en een sterrenregen neerdaalt. Hij is al impressed, moet je nagaan hoe het is voor de vele feestneuzen die net een gekke pil naar binnen hebben gegooid. Voor hen moet het zo’n beetje voelen alsof ze live meekijken hoe de Sixtijnse kapel geschilderd wordt.
Four Tet draaide de afgelopen jaren weinig in Nederland. In 2022 stond-ie op Lowlands, in 2019 was hij headliner op Draaimolen, hij kwam een paar keer op Dekmantel, in 2016 draaide-ie tijdens ADE de hele avond b2b met Floating Points in De School. Maar de laatste keer dat hij zo lang, 4,5 uur, een soloset gaf? Waarschijnlijk in de tijden van TrouwAmsterdam, alweer een goed decennium geleden. In de tussentijd sloot hij dat onwaarschijnlijke bondje met Fred again.. en Skrillex, en dreigde Kieran Hebden alias Four Tet een soort hofnar van de housewereld te worden. Elke keer weer was hij degene die begon te trollen, door tracks als ‘Country Riddim’ uit de hoge hoed te toveren.