Wat een weergaloos zicht: Abel Tesfaye alias The Weeknd loopt in slowmotion over een catwalk zo lang als het stadion zelf en heft zijn handen in de lucht terwijl gigaaaaantische vlammentongen vanuit de vloer naar boven schieten om het dak te likken. Hij draagt een zilveren masker (a la MF Doom, of liever nog: zoals superschurk Doctor Doom) en stuurt een peloton aan wit gesluierde danseressen aan. De enorme maan die aan het plafond hangt is inmiddels felrood gekleurd, en het intro van Kanye West-gospeltune 'Hurricane' (een orkest van overbelaste gitaarversterkers) versmelt in The Weeknd-giga-hit ‘The Hills’. Op het podium is een dystopische stad in puin te zien, met ruïnes van o.a. St Paul’s Cathedral (Londen), CN Tower (Toronto) en de Empire State Building (New York), en die gebouwen staan inmiddels ook al in lichtelaaie. ‘I just fucked two bitches 'fore I saw you’, zingt The Weeknd in zijn zijdezachte kopstem. En ook: ‘When I'm fucked up, that's the real me, babe.’
Welkom in zijn Sin City, de stad van zonde waar de seks pas sensueel wordt zodra je de handen om andermans nek klemt en de adem letterlijk beneemt (oh, waar dacht jij dan dat hij over zingt in openingsnummer ‘Take My Breath’?). Daar waar je cocaïne snuift totdat je je gezicht niet meer voelt (‘Can’t Feel My Face’). Daar waar echte liefde is: tegelijkertijd sterven aan een overdosis (‘Faith’). Dit is waar The Weeknd met de scepter zwaait (letterlijk!).