Nee, van headliner Travis Scott hoef je geen stof tot nadenken te verwachten. Hij is een energiebom die het asfalt van de parkeerplaats voor Ahoy doet trillen alsof het van rubber is en die werkelijk alle remmen losgooit op het podium. Maar de rapper en producer uit Houston komt te laat. Zoveel dat zelfs bij de grootste fans, die na een halfuur nog steeds hyped-up stonden te verkondigen dat het echt elk moment kan beginnen, de energie wat is gedaald en de vraag opkomt of hij zijn set wel volledig zal mogen afmaken. Wachten is de Travis Scott fan inmiddels wel gewend. Het nieuwe album Utopia werd in 2020 al aangekondigd en alles leek erop te wijzen dat het voor deze editie van Rolling Loud zou verschijnen, maar helaas zat dat er niet in. Wel krijgen we een volledige show en worden de artiesten na hem op het programma keurig doorgeschoven.
Of we dan zonder Utopia grofweg dezelfde show krijgen die hij ook al op WOO HAH! 2019 als headliner deed? Nee, ook niet. Na drie kwartier is hij er en opent gelijk met het een dag eerder verschenen Aye, zijn featuring op het nieuwe Lil Uzi Vert album. Daarnaast doet hij nog zeven tracks die in 2019 nog niet uit waren, van zijn project The Scotts met Kid Cudi, zijn labelcompilatie JackBoys, featurings bij Metro Boomin en Kanye West en twee ‘echte’ nieuwe Travis Scott tracks. Eén daarvan is nog niet uit, maar wordt via een leak toch door een fan al woord voor woord meegezongen. Travis Scott is dusdanig onder de indruk dat hij zijn shirt en sneakers aan de fan overhandigt.
Zoals altijd gaat hij HARD, met vuurbommen en CO2-kanonnen, en springt zoveel dat je je afvraagt of het podium met hete kolen bezaaid ligt. Toch is ook te merken dat hij het gros van deze tracks al heel vaak live heeft gedaan. Na Astroworld albumtrack 'CAROUSEL' roept hij ook even dat hij niet kan wachten tot Utopia uit is. Ja, het absolute vuur in zijn ogen dat we zagen bij de eerste keer 'Goosebumps' op WOO HAH! 2017 of de eerste keer 'Sicko Mode' in 2019 zit er niet in dit keer. En of het nu komt door het gebrek aan opwindend nieuw materiaal of dat hij toch terughoudender is geworden na het drama op zijn eigen Astroworld Festival (waarover kort voor Rolling Loud bekend werd dat hij niet vervolgd zal worden) doet er eigenlijk niet toe, want wat we ervoor terug krijgen is een meer beheerste show, die aantoont hoe goed Travis Scott eigenlijk kan rappen en hoezeer hij meester is over zijn instrument: de overstuurde autotune.