Waarom duurde het eigenlijk zo lang? Het leek er niet op dat ze zichzelf op de rit moest krijgen, in tegendeel zelfs. Het ging super goed, als je haar op Instagram zag flaneren in de meest fabuleuze jurken. Ja, er was dat incidentje in de lift met zwager Jay-Z, maar dat leek toch eerder een uiting van temperament dan een vrouw die uit de bocht vloog. Was ze lui? Rustte ze op de lauweren van de familie Knowles? Zou kunnen, maar dan prefereren we toch liever theorie drie: Solange liet zichzelf, haar muziek en haar eigen platform Saint Heron rijpen en kwam eind 2016 met de meest wereldwijze en zelfverzekerde plaat van het jaar: A Seat At The Table, letterlijk de eis om op het grote toneel mee te mogen spelen.
We kunnen het haar zelf niet vragen, want Solange is niet bepaald toegankelijk voor interviews. Ze gaf er een handvol na de release van A Seat At The Table. Meest opvallend was die met Interview Magazine. De interviewer was namelijk haar grote zus Beyoncé. Zoals je mag verwachten van zo’n ontmoeting, loopt het artikel vooral over van het wederzijdse zussen-respect, maar Solange zegt er wel een paar interessante dingen. Zo vertelt ze hoe ze ‘Cranes In The Sky’, het beste nummer van het album, al acht jaar geleden schreef, toen ze midden in een scheiding zat en zichzelf van de grond af opnieuw moest opbouwen. Haar decor op dat moment: de eindeloze hoeveelheid wolkenkrabbers die de stad Miami tot in de hemel moesten opbouwen. Ze werden het symbool van persoonlijke groei en de risico’s van hoogmoed.
Let op: Deze inhoud kan niet getoond worden omdat deze mogelijk strijdig is met de gekozen cookiesettings.
U kunt dit hier aanpassen door de categorie 'social' aan te vinken. Waarom is dit nodig?
U kunt dit hier aanpassen door de categorie 'social' aan te vinken. Waarom is dit nodig?