Niels Aalberts nieuwe eindredacteur 3voor12

Marketingmanager Friendly Fire volgt Willem van Zeeland op

Redactie 3voor12 ,

Vanaf 1 maart 2016 is Niels Aalberts (44) de nieuwe eindredacteur van 3voor12, het muziekplatform van de VPRO. Aalberts, momenteel marketingmanager bij concertpromotor Friendly Fire, volgt Willem van Zeeland op, die per 1 januari vertrokken is naar de NTR.

Niels Aalberts is voor 3voor12 geen onbekende. De paden kruisten de afgelopen jaren al regelmatig. Als manager van Kyteman, die hij met beperkte middelen slim en buitengewoon succesvol in het centrum van de aandacht wist te brengen. Als marketingbrein van festival Best Kept Secret, waarbij hij voortdurend focus legde op de muzikale inhoud van het festival. Als blogger over het onderwerp waar ook 3voor12 zich dagelijks mee bezig houdt: de muziekindustrie.

Snijvlak
Achter de schermen werkte Aalberts een aantal jaren geleden ook enige tijd aan een project bij 3voor12 zelf. Daarvoor werkte hij jarenlang bij diverse platenmaatschappijen. Als geen ander kent hij de ins en outs van de wereld waarin 3voor12 zich begeeft. Niels Aalberts: “Het is een grote eer bij te mogen dragen aan het belangrijkste muziekplatform van Nederland. 3voor12 sluit precies aan bij wat ik interessant vind: het snijvlak van radio, tv en online, nieuwe muziek, festivalcultuur en de muziekindustrie.”

3voor12
Sinds 1998 is 3voor12 het popmuziekplatform van de VPRO. Van een experiment in de tijd dat streaming muziek nog een utopie was, groeide het in meer dan vijftien jaar uit tot de linkervleugel van 3FM, met eigen events als de 3voor12 Award en de Song van het Jaar. 3voor12 zendt van maandag tot donderdag uit op 3FM, verzorgt de verslaggeving van festivals als Lowlands, Best Kept Secret, Down The Rabbit Hole en Into The Great Wide Open op NPO3 en is online een smaakmaker voor alternatieve popmuziek.