Na Jeff Mills en Dixon op vrijdag en zaterdag, is zondagafsluiter Motor City Drum Ensemble op papier een vreemde eend in de bijt. Hij heeft nog lang niet de naam om zo’n spot in te nemen, zou je denken. Het wordt uiteindelijk de finale die het festival verdient, en een set die de hele dag samenvat. De sfeer van het selectorspodium, de kern van het hele festival, wordt naar het hoofdpodium gehaald. Lange platen, zo aan elkaar gedraaid als het hele weekend daar tussen de bomen haast standaard was. Vanaf de eerste plaat ontstaat er een hysterische euforie die het hele weekend nog niet gezien is op het hoofdpodium. Met een sigaret los op de lip en met een holle rug achterover geleund tijdens het mixen, kijkt hij grijnzend naar het effect van zijn platen. De keiharde disco zorgt er voor dat iedereen die op zijn tandvlees nog aan het doorzetten was, opeens weer volle bak energie heeft. Na een blok 90’s house die uit de kast achter het Selectorspodium getrokken lijkt, een paniekerige technotrack die mede dankzij de stroboscopen uit de UFO-tent lijkt te komen, moet iedereen even op adem komen. Hoe houdt-ie dit in godsnaam nog een uur vol? Simpel, zo blijkt. Als hij er een Teddy Pendergrass-edit in gooit kan iedereen er weer tegenaan. Festivalbazen Casper Tielrooij en Thomas Martojo kijken dansend en lachend toe hoe de speakers voor het podium en aan de randen van het veld beklommen worden door mensen met plotselinge klimdrang. Voor één keer dit weekend worden ze niet direct door security naar beneden getrokken, maar mag er een kwartiertje over de barriers heen op de speakers en betonblokken worden gedanst. Opeens voelt het veld als een club, of klein als de Boiler Room. Het ongekend goede geluid draagt daar nog eens extra aan bij. Als MCDE aan het eind nog een dubballad draait, wordt ook het Greenhouse podium waar de hele dag vooral dub geboekt was, afgesloten vanaf het hoofdpodium en komt definitief alles samen.