"Jammer, Hollandse glorie die verloren gaat"
De reacties op Facebook nadat het nieuws over de verkoop bekend gemaakt werd, logen er niet om. “En weer een gezonde Nederlandse onderneming die zijn ziel verkoopt”, aldus muziekliefhebber Marc Clement. Ook fan Koen van der Eng heeft weinig vertrouwen in de Amerikanen: “Die begrijpen het zeker niet, kijk naar het gemiddelde EDM evenement in the US of A, maken er een compleet circus van compleet met Plur, Kandy en what the hell nog meer.” “Jammer, Hollands glorie die verloren gaat…”, merkt Jos Willems nationalistisch op. Het zijn willekeurige reacties van ‘gewone’ muziekliefhebbers, maar ze zeggen wel iets over de sfeer die rond de overnames hangt.
De reacties op Facebook nadat het nieuws over de verkoop bekend gemaakt werd, logen er niet om. “En weer een gezonde Nederlandse onderneming die zijn ziel verkoopt”, aldus muziekliefhebber Marc Clement. Ook fan Koen van der Eng heeft weinig vertrouwen in de Amerikanen: “Die begrijpen het zeker niet, kijk naar het gemiddelde EDM evenement in the US of A, maken er een compleet circus van compleet met Plur, Kandy en what the hell nog meer.” “Jammer, Hollands glorie die verloren gaat…”, merkt Jos Willems nationalistisch op. Het zijn willekeurige reacties van ‘gewone’ muziekliefhebbers, maar ze zeggen wel iets over de sfeer die rond de overnames hangt.
En dat terwijl zowel Duncan Stutterheim van ID&T als Rocco Veenboer hun verhaal goed voor elkaar hebben. Eerder dit jaar legde Duncan Stutterheim in de Volkskrant nog eens uitgebreid uit hoe zijn bedrijf een dappere poging deed concepten uit te rollen in het buitenland. Dat lukte ook best goed, met name met Sensation. Maar ID&T wilde meer, en had veel geld nodig om door te kunnen drukken. Met andere woorden: om zijn ambities waar te maken, moest Stutterheim wel in zee met een grote, kapitaalkrachtige partij. Uit al zijn verhalen blijkt bovendien dat Stutterheim als CEO van SFX Europa de touwtjes stevig in handen houdt.