Samenwerking met grote andere partijen lijkt een belangrijke sleutel voor het openbreken van de digitale markt. Zowel Spotify als concurrent Deezer heeft in diverse landen overeenkomsten met telecomproviders (Spotify in NL met KPN, Deezer met T-Mobile). Woordvoerders van beide diensten zijn zeer positief over die samenwerkingen, die grote groepen gebruikers in een klap zeer laagdrempelig met hun product in contact brengen. Vaak zit een abonnementen op de dienst bij het grotere mediapakket inbegrepen.
Ondertussen neemt de concurrentie toe. De Financial Times meldde maandag dat Google momenteel in onderhandeling is met diverse belangrijke labels voor hun streamingdienst Google Music. Wanneer die dienst op de markt verwacht wordt, is niet bekend.
Ford stopt Spotify in nieuwe auto's
Eerst Amerika, Europa volgt
Spotify heeft in Amerika een belangrijke nieuwe stap gezet in de verspreiding van streaming muziek. De Zweedse dienst sloot een deal met autofabrikant Ford, die de dienst in gaat bouwen in alle nieuwe wagens die voorzien zijn van het Sync AppLink infotainment systeem. Het is voor het eerst dat een muzieksite standaard ingebakken wordt in een auto. Eind maart is de dienst beschikbaar in Amerika, later dit jaar zou Europa moeten volgen.