Op Weg Naar Stadskanaal: 24 stappen tot succes nu online!

De muziekindustrie in kaart gebracht met Junkie XL, Dreadlock Pussy en Zea

Op Weg Naar Stadskanaal portretteert de Nederlandse muziekcultuur en -industrie anno nu. 3 bands zijn 12 maanden lang de constante in een multimedia-project over passie en creativiteit, ambities en idealen, geld en zaken. De ervaringen en belevenissen van de hoofdpersonen Junkie XL, Dreadlock Pussy en Zea zijn de rode draad in het verhaal dat zowel een tijdsbeeld van jeugdcultuur wil geven als inzicht wil verschaffen in de muziekindustrie. Nu online!

De muziekindustrie in kaart gebracht met Junkie XL, Dreadlock Pussy en Zea

Op Weg Naar Stadskanaal portretteert de Nederlandse muziekcultuur en -industrie anno nu. 3 bands zijn 12 maanden lang de constante in een multimedia-project over passie en creativiteit, ambities en idealen, geld en zaken. De ervaringen en belevenissen van de hoofdpersonen Junkie XL, Dreadlock Pussy en Zea zijn de rode draad in het verhaal dat zowel een tijdsbeeld van jeugdcultuur wil geven als inzicht wil verschaffen in de muziekindustrie. In 24 stappen wordt het wel en wee van artiesten gevolgd, waarbij deskundigen voor de verdieping zorgen. Zij vertellen uit eigen ervaring over valkuilen en kansen, over onmisbare en over te vermijden connecties, ze brengen de muziek-industrie in al haar facetten in kaart. Op Weg Naar Stadskanaal: twaalf maanden lang in clubs, in print, op radio, internet, dvd, via telefoon en SMS. Op Weg Naar Stadskanaal, een project van VPRO’s online popmagazine 3voor12 en 3FM programma Het Lek, is zowel informerend, spannend, ontroerend als vermakelijk. Informerend omdat de ins en out van de platenindustrie aan bod komen, spannend en ontroerend omdat ambitieuze artiesten worden gevolgd op hun route richting doelen en idealen, vermakelijk omdat de deskundigen niet schromen eigen extreme ervaringen op te diepen en uit te venten. Op Weg Naar Stadskanaal benut de kracht van zowel de oude als de nieuwe media. Het totale verhaal ontspint zich als alle media-uitingen worden gevolgd, maar wie alleen van Stadskanaal op de hoogte blijft via internet, gids, radio of sms/telefoon krijgt ook een afgerond en op zichzelf staand deel van het geheel te horen. In het Lek op 3FM brengen deskundigen de muziekindustrie anno nu in 24 afleveringen in kaart, op de site van 3voor12 staan de belevenissen van de artiesten centraal, in de VPRO Gids komt een reeks columns en SMS en telefoon worden ingezet om het laatste nieuws te brengen en de gebruiker invloed te geven. De aftrap van Op Weg Naar Stadskanaal vindt op 4 april plaats als deelnemende bands op het podium van Club Lek staan, het slotoffensief vindt eind 2001 plaats. Dan verschijnt het project in boekvorm en op DVD en belandt het gezelschap in Stadskanaal voor een slot-concert. Op Weg Naar Stadskanaal: vanaf 4 april twaalf weken waarin verslag van het eerste half jaar wordt gedaan. In oktober keert Op Weg Naar Stadskanaal terug voor twaalf nieuwe afleveringen om het jaar af te ronden. Volg Op Weg Naar Stadskanaal via: http://3voor12.vpro.nl/stadskanaal (wekelijks een nieuwe aflevering rond zowel Zea, Dreadlock Pussy als Junkie XL, dit is tevens de plek om op te geven voor de SMS-service) Het Lek (iedere vrijdag een aflevering uit de serie 24 Stappen Tot Succes, tussen 22 en 01 uur op 3FM) 0909-STDSKNL (interview-fragmenten, nieuwe nummers, etcetera). COLOFON: Leonieke Daalder (redactie / eindredactie) Eef Grob (redactie / projectleider internet) Ad de Bont (vormgeving / interaction design) Sander Kerkhof (redactie) Ron vd Sterren (redactie) Francine Launspach (webvertaling / licht) Anneke Assen (productie) Martijn Verver (productie) Wilbert Hengst (techniek) David van Zeventer (techniek)