Spotify, Noah's Ark, Top Notch e.a. lanceren campagne rond de verkiezingen

"!METS, kantel de macht"

Het begon bij de facebookpost van Noah's Ark-labelbaas Jiggy Djé over een Campagne voor de Vrijheid en rapper Massih Hutaks 'Brief aan alle jongeren van Nederland', een reactie op Mark Ruttes 'Aan alle Nederlanders'-advertentie. De twee werden in de weken na hun oproepen van alle kanten benaderd en zojuist lanceerden o.a. Noah's Ark, INDIE, MAAK, Spotify en Top Notch de campagne !METS, met ondersteuning van partners als Mojo, YouTube en Popronde. Zoals de initiatiefnemers zelf stellen, is het niet bedoeld om jongeren iets op te leggen, maar om ze aan te moedigen te gaan stemmen. Op de site is ook het onderstaande manifest te lezen:

"Wij geven ze die
Wij kiezen wie er in de Kamer komt
Wij bepalen de ja’s en de nee’s
De do’s en de dont’s
Wij bepalen of we mensen verwelkomen
Of zonder pardon wegsturen
Wij bepalen of we kolen stoken
Of elektrisch rijden
Of we vooral Nederlanders zijn
Of Europeanen
Wij bepalen met wie we mogen trouwen
En waar we in mogen geloven
Hoe we willen leven
En hoe we mogen sterven
Gaan we voor groei?
Of gaan we voor groen?
Kun je html5 leren?
Wat kost een concertkaartje?
Hoe gelukkig is een koe?
Daar gaan wij over
Wij stemmen. Wij kiezen. Wij bepalen
Hoe Nederland er uit ziet
Voor onszelf, voor onze vrienden
Voor onze familie
Voor mensen die we kennen
En mensen die we niet kennen
Nederland kan een tolerant,
nationalistisch, vooruitstrevend,
traditioneel, groot of klein land zijn
Wat wij willen

15 maart is onze dag
Kantel de macht

!METS"

#verkiezingen