ESNS18: Sjamsoedin doet niet moeilijk

Vriendelijke techno uit de modulaire synths

Sinds het verlaten van Nobody Beats The Drum is Sjamsoedin op een ander spoor terechtgekomen. In 2015 trad hij net als jeugdvriend Kyteman naar buiten met de nieuwe uitdaging: modulaire synths. Colin Benders was eerder met de aanschaf van de apparaten, wat voor voldoende jaloezie bij Sjamsoedin zorgde. De immense constructie vraagt tijd. Het is een machine waar Professor Barabas nog steil van achterover slaat, maar de investering loont. Op deze avond staat Colin Benders ermee in de Oosterpoort-kelder, maar eerst is het de beurt aan Sjamsoedin.

Valt er eigenlijk wat te zien?
Het kan inderdaad voor komen dat zo’n optreden bestaat uit een man - het zijn vaak mannen - die geconcentreerd de juiste stekkertjes in de juiste gaatjes stopt. Maar Sjamsoedin staat, net als een dj, met het gezicht naar de mensen. Al vanaf de eerste inzet verschijnt er een grijns op het gezicht. Het is de voorbode van een ongedwongen uurtje.

Wat gebeurt er in de kelder?
De bas zit bij Sjamsoedin meteen op de vriendelijke plek. Het is techno van het toegankelijke soort. Precies wat de volstromende kelder vanaf half twee wenst, want vanzelf ontstaat een dansfeestje. De vaart wordt er constant in gehouden, Sjamsoedin laat zoveel mogelijk prikkels los, nooit wordt het echt zwaar. Het is techno binnen de beperkingen van het apparaat waar Sjamsoedin mee werkt, maar muzieknerds hoeven er niet met duim en wijsvinger onder de kin naar te staren. Sjamsoedin zet vol aan en als de tijd er op zit, komt de abrupte stop.

Meer Noorderslag? Check hier ons dossier.

#news
Laatste nieuws en artikelen van 3voor12