BKS23: Charlotte Adigéry en Bolis Pupul aanstekelijk als een schaterlach
Belgisch duo is een niet te stoppen dansvloermachine
Hatseflats, Charlotte Adigéry en Bolis Pupul hebben nauwelijks een maat gespeeld of de tent gooit de armen al omhoog, laat wat lucht door die zompige zweetoksels en blèrt daarna de hook van 'Blenda' mee. 'Go back to the country where you belong', klinkt het, en de zaal begint nog wat enthousiaster op de planken te springen. Hoor die zalige beat klappen, en je vergeet haast: tja, in iedere andere situatie is het volslagen bizar om zo'n zin door de tent terug te kaatsen.
Die dubbele bodem is hun handelsmerk: Adigéry en Pupul zijn meesters van het speldenprikje met een knipoog. Het Belgische duo heeft er een heel eigen sound mee gecreëerd, door gespreksonderwerpen waarmee je het kerstdiner flink kunt verzieken te verpakken in speelse, humoristische electropop, vol funky baslijntjes die werken als smeerolie op de heupen. Het ene moment zingt Adigéry op een creepy Pupul-beat over vieze gluiperds die naar de benen van een dertienjarige loeren (oh god, nú ben je dus een vrouw), later zingt ze: 'Awww, you're the columbus to my America' (geen compliment) in een sarcastisch dankwoord aan neppers, bloedzuigers en critici met slechtbedoelde adviezen. Belangrijker nog: ze hebben de tunes om de aandacht de hele tijd vast te houden, en het is ook een heerlijk duo om naar te kijken. Zo aanstekelijk als een schaterlach, en ergens ook een tikkeltje theatraal. Zoals ze eventjes stilstaan in 'Stop Making Sense' bijvoorbeeld, alsof het beeld bevriest (terwijl ze hun eigen giechelen nauwelijks in kunnen houden).
HET MOMENT:
Theatraal is ook zeker het hysterische stemmingswisselinganthem 'HAHA', dat viral ging via de Instagram van Vrije Geluiden. Kijk die lamp eens blauw-rood verschieten, terwijl Adigéry van schaterlach verschiet naar pathetisch huilen. Ja, om dat theatrale spel kun je onbedaarlijk grinniken, maar ondertussen is 'HAHA' ook gewoon zalig vuur om op door te dansen.
KIJK TERUG:
Zie hier een deel van het optreden terug.