Artwork van de Maand: LLIK presenteert: F.C. De Unie (in dé Nighttown!) Artwork van de Maand: LLIK presenteert: F.C. De Unie (in dé Nighttown!)

Opvallend Artwork uit Rotterdam

, Kim Coster,

Artwork van de Maand: LLIK presenteert: F.C. De Unie (in dé Nighttown!)

Opvallend Artwork uit Rotterdam

Kim Coster, ,

Een leuk feest organiseren of een cd uitbrengen vereist een hoop creativiteit, maar de presentatie is een kunst op zich. In Artwork van de Maand belicht 3VOOR12 opvallend artwork in de vorm van flyers, posters of demo cd's uit Rotterdam. Deze maand schijnen we ons licht op de flyer van F.C. De Unie van LLIK

Opvallend Artwork uit Rotterdam

In tegenstelling tot de reeds behandelde Artworks, draait het deze maand niet alleen om de vormgeving van een flyer. De flyer van F.C. De Unie (in dé Nighttown!) van LLIK is namelijk een onderdeel van een 'oranje' project tijdens het WK voetbal. LLIK organiseert wederom tijdens alle Nederlandse wedstrijden gedurende het WK voetbal, feestjes met een totaal vernieuwde presentatie in een bijzondere huiskamersfeer. Wegens het daverende succes bij het EK in 2004 in café De Unie, heeft LLIK nu Nighttown als onderkomen om hun wilde feesten te houden. F.C. De Unie staat garant voor een geheel andere manier van voetbal kijken. De wedstrijden worden op groot scherm vertoont en men kan o.a. genieten van VJs / Beeldkunstenaars 113B, woordgrappenmakers De Bubbelebim (Bart en Max van Mono), DJ Hitmeister D (tijdens het WK bekend als Weltmeister D) en producers- & muzikanten-duo David Gilmour Girls. De Gilmour Girls zijn ook verantwoordelijk voor de "we-hebben-gescoord-tune" die de snedige titel A Kraftwerk Orange meekreeg. Verantwoordelijk voor het concept en uitvoering van de campagne-'oranje', zoals LLIK het zelf noemt, is de kunstenaar Florentijn Hofman. Hij is o.a. bekend van de blauwe huizen op de Beukelsdijk en het enorme groene opblaas konijn met snoepfles in het centrum van Rotterdam. De F.C. De Unie flyer heeft het formaat van een wenskaart en is dubbelzijdig knal oranje bedrukt en heeft ronde hoekjes. Net zoals de gele en rode kaarten van een scheidsrechter. Naast de kaarten worden ook nog eens 2500 intens oranje A0-formaat posters door de stad verspreid. Daarvan is al een deel gebruikt om Nighttown te beplakken. De rest moet via aanplakborden en spontaan initiatief een weg door de stad gaan vinden. Wie zelf wil deelnemen aan het oranje concept kan vanaf 5 juni de posters ophalen bij Nighttown.
Tags

nu op 3voor12