Cd-recensie: Low Point Drains Cd-recensie: Low Point Drains

Verpletterend goede en vuige garage noise cd-r

, Leen Steen,

Cd-recensie: Low Point Drains

Leen Steen, ,

Het duo The Low Point Drains uit Hellevoetsluis brengt na een handvol singles een low cost cd-r op de markt. Inclusief ‘supergruizig’ geluid en met maar liefst 17 nummers.

Met 17 nummers is deze cd-r eigenlijk een full length cd. The Low Point Drains uit Hellevoetsluis leveren hiermee een meer dan puike garage noise album af. Vanaf de eerste seconde rocken deze drummer en zanger/gitarist je uit je sokken. Wie heeft er ooit beweerd dat je een bassist nodig hebt? Er moet wel bijgezegd worden dat er twee gitaren opgenomen zijn waardoor het geheel nog vetter klinkt en je inderdaad de bas absoluut niet meer zal missen. De productie heeft door het overvloedig gebruik van reverbs af en toe een beetje een sound die aan the Cramps doet denken. Maar LPD steunt meer op ouwe blues schema’s dan op rockabilly, ook al hoor je daar wel wat van in het drumwerk terug. Het geluid is verder supergruizig en dat past perfect. Een cleane productie zou alleen maar afbreuk hebben gedaan aan de monsterlijke power die deze cd uitstraald. In ieder geval is deze cd sinds ik hem een week geleden binnen kreeg niet meer m’n cd speler uitgeweest. De bijzonder prettige muur van geluid en lekker opgefokte stijl van Low Point Drains is voor mij de perfecte arbeidsvitamine. Ik ga er steeds sneller van typen, haha. Het gaat maar door en door zonder ook maar een moment te gaan vervelen. Hoe vaker je deze cd luistert, hoe meer onverwachte lagen je in de muziek ontdekt. Het enige nummer dat een klein beetje uit de toon valt is de kraker I Don’t Want To Be On Stardumb, hetgeen een perfecte parodie is op de sound van The Apers. Mr point doet zelfs het accent van Kevin Aper perfect na. Ooh baby is ook nog een parodie op een love song, maar verder is het kei en keihard rocken met deze boys. Kick ass!!

nu op 3voor12