In de finale, die traditiegetrouw plaatsvindt op Hemelvaartsdag (19 mei 2014), wordt gestreden om een mooi prijzenpakket: drie dagen studiotijd voor een complete demo- of singleproductie bij BigMouth Music, mastering van de opnames bij Gold Soundz Mastering, een professionele videoclip, geschoten door Younique Film, een waardebon van Stockenhof Muziek ter waarde van € 200,-, een fotoshoot door Take Two Communication en een merchandise-pakket van GROENEWAS.
Eerdere deelnemers en winnaars van de Roos zijn onder andere De Staat, Piepschuim, The Kevin Costners, Bandito, Discipline & Rather Real, The Liquid Machine en The Naked Sweat Drips.
Dus speel je in een band en schrijf je je eigen nummers, ongeacht welke stijl. Komt je band uit Nijmgen of omgeving én heb je ambitie om het verder te schoppen met je band of act? Ga naar www.roosvannijmegen.nl, check het reglement en schrijf je in voor de Roos van Nijmegen 2014. De inschrijving sluit op 17 januari 2014.