PlayLabsessie als vanouds van hoge kwaliteit PlayLabsessie als vanouds van hoge kwaliteit

Mischa's selectie beter dan de mannen van Marco

, Arne Broekhoven,

PlayLabsessie als vanouds van hoge kwaliteit

Mischa's selectie beter dan de mannen van Marco

Arne Broekhoven, ,

Uit alle Nederlandse spelers je favorieten kiezen en ze samen laten spelen. Iedere liefhebber fantaseert wel eens een ideale opstelling bij elkaar. En iedereen heeft commentaar op degene die het moet doen, vraag dat maar aan Marco. Maar op het selectiebeleid van Mischa van den Ouweland van de Nijmeegse PlayLabsessies is tot nu toe weinig kritiek te geven. De PlayLabavonden in Merleyn zijn altijd spannend, en er wordt altijd goed gespeeld.

Mischa's selectie beter dan de mannen van Marco

Uit alle Nederlandse spelers je favorieten kiezen en ze samen laten spelen. Iedere liefhebber fantaseert wel eens een ideale opstelling bij elkaar. En iedereen heeft commentaar op degene die het moet doen, vraag dat maar aan Marco. Maar op het selectiebeleid van Mischa van den Ouweland van de Nijmeegse PlayLabsessies is tot nu toe weinig kritiek te geven. De PlayLabavonden in Merleyn zijn altijd spannend, en er wordt altijd goed gespeeld. Het concept van Playlab is als volgt: muzikanten die nog niet eerder met elkaar hebben samengespeeld ontmoeten elkaar 's middags, slaan aan het repeteren, en treden 's avonds op. Dat kan tot vanalles leiden, en tot nu toe leverde het altijd unieke avonden op, met muziek van hoge kwaliteit. Afgelopen woensdag was er, onder leiding van Anton Goudsmit, ook weer een goede mix van teamspelers en solisten. De sfeer werd meteen lekker gezet door het openingsnummer, dat werd aangedragen door Nighthawks-bassist Bob Wisselink. Sferisch en swingend met een Afrikaans tintje. De Senegalees-Amsterdamse zanger Mola Sylla hield zich soms meer op de achtergrond dan we hadden gehoopt, maar zijn aanwezigheid heeft de andere muzikanten duidelijk geïnspireerd. Vooral Anton Goudsmit, met zijn pantergevlekte gitaarband om, liet zien wel weg te weten met een afrobeat. Alle spelers droegen deze avond een idee of nummer aan. Dat kan tot natuurlijk tot een ratjetoe leiden, maar de afwisseling was juist wel aangenaam. Vibrafonist Jan van Eerd bracht zijn nummer Cabrio in, dat met deze muzikanten een lekkere groove kreeg. Zo werd het een heel ander nummer dan de houseversie die ik eerder op zijn website maar weer snel wegklikte. Ook was er nog een dwars stukje progrock, waarbij Goudsmit heerlijk harkerig stond te freaken. Doordat de muzikanten maar een dagje de tijd hebben om een set in elkaar te steken is de PlayLab altijd sneller afgelopen dan je zou willen. Maar een toegift zat er toch nog in: Mola Sylla liet zien met zijn heldere krachtstem ook nog een goede vocale drumsolo te kunnen geven. De mensen die woensdag liever naar Mischa's mannen gingen kijken dan naar Marco's mannen hadden helemaal gelijk. Dat het weer allemaal mannen waren is dan ook het enige kritiekpuntje. Er is toch geen spelregel dat er geen vrouwelijke laboranten welkom zijn op het speeluurtje? Foto's: Björn Berings

nu op 3voor12