Weet je nog die keer toen Job Jobse met Luc Mast en Elias Mazian als The Love Triangle in de X-ray draaide? Toen ie ‘Let It Happen’ en ‘Drop The Pressure’ in elkaar liet overgaan? En toen ze eindeloos ‘Summer Jam’ aan het teasen waren? Of die keer in de Bravo toen iedereen zo als haringen in een ton stond dat niemand echt danste en er eigenlijk geen klap aan was? Waar was je toen hij de Armadillow afsloot? Daar was je toch wel bij? Of was je toen al afgehaakt? Of KI/KI, piepjonge hardtrance hype, die midden in de nacht met haar allereerste tune de tent al ondersteboven draaide? En hoe ze vervolgens razendsnel doorgroeide naar Bravo-formaat?
Job Jobse en KI/KI zijn allebei kinderen van Lowlands, net als De Staat, net als The Opposites en Goldband, de acts die eerder de kans kregen de Alpha af te sluiten. Dat is een wezenlijk verschil met grote tourende acts als Queens Of The Stone Age, Foo Fighters, Nine Inch Nails en Editors, die hier allemaal passeerden. Het is een belangrijke factor in de hype die de twee vanavond om zich heen hebben hangen. Het zijn 'onze' Job en 'onze' KI/KI. En natuurlijk hun dj-reputatie: altijd gaat het dak eraf. Job Jobse doet dat al vanaf club Trouw in Amsterdam, waar hij van wc-dj tot golden boy uitgroeide. En toen hij van diepe house, synthpop en italo op het trance-pad belandde, trof hij daar KI/KI, een jaar of acht jonger en de rising star van de Spielraum feesten. Ze draaiden vaker back to back, maar alweer lang geleden. En dus is het momentum enorm.