‘Ik heb een tijd terug alle dames waarmee ik wat heb gehad een bericht gestuurd. Waarin ik zei: als er iets is wat ik verkeerd heb gedaan, laten we het uitpraten. Ik wil graag gezien worden als iemand met een goed hart.’ Uit de mond van Randall Felter alias kans klinkt het niet als een bekentenis, niet als een groots statement, maar juist als een volstrekt normale daad. In het café van een hotel op de Amsterdamse Zuidas praat hij op hoog tempo, vrolijk, en zonder schroom deelt hij zijn emoties. ‘Ik heb gelukkig een hele gezonde vriendenkring’, vertelt hij. ‘Iedereen durft open te praten over wat ze voelen. Ik ben daar geblessed mee, want ik weet hoe het kan zijn met mannen…veel ego, veel trots en bij bepaalde dingen denken: ik moet het zelf oplossen en daar niet over willen praten.’
Dit bijzondere reflectieve vermogen laat kans ook in zijn muziek horen. Op zijn eerste plaat deze eenzaamheid laat me niet alleen (2020) hoorden we al een man die in touch is met zijn gevoelens. kans buigt zijn hoofd, reflecteert en is goudeerlijk over zijn eenzaamheid en ervaringen met vrouwen. Ook op zijn nieuwe album hennesy & beckies gaat hij weer met deze thema’s aan de slag. Het is een tweeluik: je hoort een man die aanvankelijk schuldbewust is en alles probeert te lijmen, daarna wordt hij bozer en uiteindelijk valt hij toch weer terug in zijn oude gewoontes. ‘Als je naar beide albums luistert en naar de tracklisting kijkt, zit er gewoon een verhaal in.’
kans wordt op zijn tweede plaat bijgestaan door Jonna Fraser, Murda, Yade Lauren en Ray Fuego. Grote en al reeds gevestigde namen. Toch brengt kans een nieuw en alternatief geluid: zwoele alternatieve r&b met invloeden van hiphop. Zelfs het bombastische nummer ‘damsko boys’ met Ray Fuego weet hij een mooi gevoelig randje mee te geven. Hij heeft een duidelijke visie wat betreft zijn muziek. ‘Sommige mensen zeggen dat ik koppig ben, maar ik vind dat de verkeerde benaming. Ik zeg dat ik heel erg eigenzinnig ben.’