Het had hét moment van de zaterdag moeten zijn, maar echt vlotten wil het niet bij Sheck Wes. En de verwachtingen waren nog wel zo hooggespannen: megahit ‘Mo Bamba’ was vrijdag hét turn-up anthem van zo ongeveer iedere pauze-dj, op de zaterdag staat de New Yorkse rapper op een cruciaal slot in de vroege avond dat bedoeld is om de vlam de pan in te laten slaan. Bovendien lijken alle ingrediënten aanwezig te zijn: met de rauwe producties van MUDBOY heeft Wes genoeg tracks om zo’n show te kunnen dragen, de Forest-stage is tot de nok toe gevuld en geen Nederlands festival zo klaar voor de turn-up als het übergretige WOO HAH-publiek, dat vanaf de eerste tel van een goeie tune klaar lijkt te staan om iemand de ledematen van het lijf te scheuren.
Wat gaat er dan mis? Nou, ten eerste is de Amerikaan een dik uur te laat, waardoor hij zijn fans steigerend in de startblokken laat staan. Die storten zich vervolgens vól overgave op de mega-hits die de pauze dj ze voorschotelt, dat ze al volledig murw geslagen zijn voor Sheck überhaupt het podium op komt hollen. Mooi kut voor Sheck: vooral tijdens het eerste kwartier van zijn set is de sfeer mega ongemakkelijk, en na openingstrack ‘Sadio Mane’ wordt hij met zo’n doodse stilte gadegeslagen dat hijzelf ook duidelijk geïrriteerd raakt. En dat terwijl hij zijn flow juist helder en verstaanbaar brengt, en vol energie over het podium galoppeert. Natuurlijk krabbelt hij weer op van die ongemakkelijke start, en nátuurlijk komen er weer een paar jongens met losse zolen uit de moshpit van ‘Mo Bamba’ draven, maar toch is het jammer dat zijn hit tijdens de sets van de pauze dj’s meer respons weet te ontketenen dan tijdens zijn eigen WOO HAH-debuut.