Vier jaar na zijn eerste release heeft Martin Garrix een magische grens doorbroken: 1 miljard views heeft zijn doorbraaktrack ‘Animals’. Een miljard, dat zijn getallen die je normaal alleen op de derde dinsdag van september hoort. Daarmee is Martin Garrix met afstand de grootste popster van Nederland, en dus een super logische match met zijn generatiegenoot Justin Bieber. De twee doen een aantal festivalshows gezamenlijk. Of nou ja, gezamenlijk, met losse shows, na elkaar. Precies zoals hier, waar Bieber het als grote publiekstrekker toch een beetje liet liggen, en Garrix de avond in het slot mag gooien. En reken maar dat ie dat doet.
Garrix staat voor een indrukwekkende custom made installatie, een lichtgevend kruis waarop visuals geprojecteerd worden. Hij heeft confetti, hij heeft vlammen - wat heet: rode vlammen! Maar wat misschien wel het meest opvalt aan deze set, is nog wel dat het een echte set is, geen voorgeprogrammeerd uurtje. De dj verschanst zich ook niet op zo’n afzichtelijke en afstandelijke LED-muur, maar staat met beide benen op de grond achter een open tafel. Halverwege pakt hij zijn microfoon er even bij, om te zeggen dat ie zojuist gehoord heeft dat ie langer mag draaien. ‘En daar ben ik fucking blij mee’.
Dat niet alleen: hij maakt af en toe foutjes en slordige overgangen. De switch van zijn nieuwe semi-ballad ‘There For You’ (met Troye Sivan) naar de oude rammer ‘Tremor’ bijvoorbeeld is een beetje ongelukkig. Dat klinkt als strafpunten, maar gek genoeg zijn het dat niet. Het tegenovergestelde juist: in een wereld waarin de perfectie heerst, is een beetje grilligheid een verademing. Te veel dj’s in zijn segment laten zich kaderen door hun grootse producties, waardoor ze echt geen kant meer op kunnen.
Let op: Deze inhoud kan niet getoond worden omdat deze mogelijk strijdig is met de gekozen cookiesettings.
U kunt dit hier aanpassen door de categorie 'social' aan te vinken. Waarom is dit nodig?
U kunt dit hier aanpassen door de categorie 'social' aan te vinken. Waarom is dit nodig?