Je zou het niet verwachten nadat je het leeuwendeel van de mensen linksaf ziet slaan bij de werf (waar DGTL plaatsvindt), maar nog voor 1 uur is de grote zaal gevuld. De aftrap is voor Courtesy, een Deense dj en labelbaas die diezelfde middag bij Red Light Radio al liet horen niet gek te zijn van crate digging. Pas een uur in haar set is daar een herkenningspuntje voor het publiek: Ridney met ‘At Night’. Niet dat het uitmaakt: Courtesy draait zo gevarieerd en snel dat er voor elk wat wils is. Het blijft soms wel wat lastig om te plaatsen wát ze nou eigenlijk draait, dus laten we het houden op “genre oprekkende tracks”. Tegen het einde neigt ze al wat vroeg in de nacht naar de techno, maar niet zonder ons eerst ongemakkelijk op het verkeerde been te zetten met off beat drumkicks.
De jonge Deense zet een gevarieerde set neer. Dat dit ook maar een relatief begrip is, laat underground cultheld I-F zien. Waar de tracks van Courtesy nog gemakkelijk voor het oor waren, heeft de dj van eigen bodem geen enkel probleem met het draaien van hoge tonen met dreigingslevel ‘tinnitus’. Een politiesirene? Geen probleem. De themesong van tv-serie Knight Rider op repeat? Waarom ook niet. Het is de ongeremde afwisseling zoals bij I-F die je als luisteraar uitnodigt om mee te denken wat de volgende track zal worden. Want dat de Haagse dj niet aan concessies doet, wordt vrij snel duidelijk; hij speelt met de bas alsof alleen hij 'm kan horen, volgt de zwaarste elektronica op met de vrolijkste synthpop en schreeuwt elk woord van elke track naar het publiek. Het is lastig om met losse nummers eer te doen aan een set en dj zo kleurrijk als I-F, maar Patrick Cowley’s enorm catchy ‘Tech-No-Logical World’ en The Conservatives' ‘Loneliness’ geven wel blijk van het toverwoord tot nu toe: variatie.