Bij aanvang is het KiNKs technoproject Cyrillic dat door de Gashouder galmt. Wie de Bulgaar wel eens live heeft gezien, weet wat hem onderscheidt: zijn eindeloze bron aan energie, plezante onvoorspelbaarheid en een dj-booth die lijkt op een ruimteschip. Het is jammer dat het gros van de mensen niet te zien krijgt hoe de man uithaalt op zijn arsenaal aan apparatuur. Al drummend, mixend en schuddend, werkt hij zijn producties af. Producties die overigens ter plaatse in elkaar geschroefd en geloopt worden via de CDJs, want die heeft hij er ook nog neergezet. Dit alles leidt tot een set met veel korte breaks waarin het nooit écht stil valt als hij snel weer achter zijn Roland drummachine kruipt.
Een logisch vervolg op de luchtige techno van KiNK is het door vocalen gedreven discowerk van danceveteraan Robert Hood. Ditmaal live, wat ten gunste komt van zijn onderscheidend vermogen. Hood is een enorm populaire dj en draait met enige regelmaat in Nederland. De afgelopen editie van Lowlands viel het op dat hij in zijn sets iets te vaak terugvalt op hetzelfde handje klassieke tracks (‘Chained to a Death Camel’, ‘The Bells’). Niets van dat vannacht in de technocatacombe; tracks uit zowel de Floorplan als zijn eigen catalogus worden bijna onherkenbaar op de zaal afgevuurd. Een hoogtepuntje in zijn set vinden we in het midden: een intro die doet denken aan zijn eigen ‘Let the Church’, een kort moment van stilte om vervolgens te pieken met een onontkoombare harde kick. Deze zul je ongetwijfeld op Raad de Plaat tegenkomen gezien de hoeveelheid telefoons in de lucht. Daarna is het ook wel gedaan; de laatste dertig minuten heerst een gebrek aan spanning of progressie.