AFAS is geen nieuwe naam meer in de sponsorwereld. Het bedrijf heeft zijn naam de laatste jaren ook verbonden aan het Circustheater in Scheveningen en aan voetbalclub AZ. Bas van der Veldt, de ceo van AFAS, vindt de HMH een logische nieuwe stap voor zijn bedrijf. 'Net als sport en theater is muziek pure emotie, mensen worden er door geraakt. Muziek is een wereld op zichzelf en een taal die we allemaal begrijpen. Muziek verbindt. Met AFAS Live zien we ongelofelijk veel mogelijkheden om unieke en onvergetelijke ervaringen met onze relaties te delen.”
Van der Veldt vertelt aan het Financieel Dagblad waarom hij er geen AFAS Music Hall van maakt. 'Er zijn twee fouten gemaakt met de Heineken Music Hall. Die naam is te lang en te veel op muziek gericht. Terwijl er ook andere evenementen plaatsvinden, zoals straks shows van Freek Vonk (tv-bioloog, red.) en de uitreiking van de Televizier Ring. Bovendien bekt de afkorting HMH ook niet lekker en is de naam Heineken daarin verdwenen.'
Heineken kondigde onlangs aan de Formule 1 te gaan sponsoren, een grote stap voor de bierbrouwer. Het bier zelf blijft in de zaal wel gewoon van Heineken. AFAS wordt met de sponsordeal overigens geen eigenaar van de zaal, die door een aantal kopstukken van Mojo Concerts gebouwd is en inmiddeld eigendom is van Live Nation.
Heineken Music Hall wordt omgedoopt tot AFAS Live
Software-bedrijf neemt naamgevend partnerschap over van bierbrouwer
Geen HMH meer, geen Bijlmer Bierhal: de Heineken Music Hall in Amsterdam Zuid-Oost heet vanaf 1 januari 2017 AFAS Live. Het softwarebedrijf wordt de nieuwe partner van de grote concertzaal en mag de zaal naar zichzelf vernoemen. Daarmee komt na vijftien jaar een einde aan de samenwerking met de bierbrouwer, die vanaf het begin aan de zaal verbonden was.