DJ Shortlist: Call Super

Met o.a. Detroit Grand Pubahs, Pearson Sound en Metallica!?

Connor Clerx ,

Aankomende zaterdag is het weer tijd voor Stekker in het Park, het Utrechtse festival met toonaangevende dj's uit de verschillende hoeken van de spannende electronica. In de aanloop naar het festival haalt de organisatie een hele sloot dj's naar de studio's van Kytopia, waar ze samen kunnen experimenteren. De samenwerkingen die daar ontstaan leveren vaak de meest interessante geluiden van het festival op. In een klein hokje, ver boven de grote zaal van het voormalige Tivoli Oudegracht in Utrecht spreken we Call Super voor de DJ Shortlist. De keuzes van de jonge Brit zijn op zijn zachts gezegd eclectisch.

Welke track ga je zeker draaien op Stekker in het Park?
Waarschijnlijk Sandwiches van Detroit Grand Pubahs. Die heb ik echt jaren lang niet gedraaid, tot vorig weekend. Ik denk dat ik dat dit weekend nog maar eens ga doen.

Wat is je ultieme floorfiller?
Nou, dat wisselt eigenlijk per week. Als ik vanavond ergens zou spelen en ik zocht echt een floor filler dan zou ik gaan voor iets van AC/DC, of Prince, Grace Jones of David Bowie.  Ik denk dat ik voor Starman zou kiezen.

Draai je weleens een track die niemand van je verwacht?
Als ik mijn werk goed doe zou het antwoord nee moeten zijn. Het idee is dat mensen in een staat krijg waarbij ze overal voor in zijn. Als ik mijn werk niet goed doe, denk ik dat ik ze door een heleboel tracks die ik graag draai verrast zouden worden. Waarschijnlijk Enter Sandman, van Metallica.

Op welke plaat die je zelf hebt geproduceerd ben je het meest trots?
Ik ben eigenlijk best wel trots op een paar van mijn platen. De plaat die ik vaak in mijn koffer heb zitten de laatste tijd is Coup d’Etat, die ik als Ondo Fudd uit heb gebracht. De laatste tijd draai ik ook vaak de tracks die ik op Dekmantel uit heb gebracht, en ik heb zelfs de Blue Dot track die ik gemaakt heb gedraaid laatst. Ik probeer muziek te maken die ik zelf graag in een club zou willen horen, dus ik zoek naar manieren om die platen vaak te draaien.

Door welke plaat ben je zelf gaan draaien?
Niet echt een specifiee plaat eigenlijk. Op jonge leeftijd belandde ik al op vrij bizarre feestjes en clubs, en ik wist niet zoveel van de muziek die ze daar draaide. Daar zou ik nu ook niet snel meer naar luisteren. Acid techno, psy-trance, dat soort dingen. Dat waren niet echt tracks waarvan ik zou zeggen, die zou ik zelf gemaakt willen hebben. Later leerde ik platen kennen die me helemaal omver bliezen, maar ik ben eigenlijk via een rare route in het wereldje terechtgekomen.

Welke recente track vind je echt te gek?
XLB van Pearson Sound. Die heb ik het eerste halfjaar van 2016 echt ontzettend veel gedraaid, daar krijg ik altijd een hele sterke respons van het publiek mee.

Als je zou moeten gokken, welke plaat heb je het allervaakst gedraaid?
Hit it N Quit it van Jamie 3:26 en Cratebug heb ik echt ontzettend vaak gedraaid. Ik heb een heleboel platen die ik heel vaak draai, keer op keer, zodat ze bij mij gaan horen. Als mensen me dan meerdere keren in een jaar zien horen ze die vaste platen. Misschien niet Hit it N Quit it maar wel iets in die trant. Bushwacker platen uit eind jaren negentig hadden ook heel veel invloed op me, die eigen ik me graag toe. Healer heb ik echt jaren gedraaid.