Gmail blokkeert per ongeluk e-tickets Ticketservice

Directeur Ticketmaster: “We werken aan een work-around”

Atze de Vrieze ,

Sinds enkele weken is het bij Ticketservice niet mogelijk e-tickets te kopen met een Gmail account. Ticketmaster directeur Peter van Ruijven legt uit. “Gmail heeft iets veranderd aan zijn standaard instellingen, waardoor mails met e-tickets van Ticketservice niet goed aankomen. Je krijgt wel een bevestigingsmail, maar de bijlage komt niet goed door.”

Directeur Ticketmaster: “We werken aan een work-around”

Online tickets kopen heeft de toekomst. De romantiek van de slaapzak en het postkantoor is verleden tijd. Dat kan heel handig zijn, maar in de overgang naar het digitale tijdperk komen ticketverkopers soms voor onverwachte problemen te staan. Sinds enkele weken is het bij Ticketservice niet mogelijk e-tickets te kopen met een Gmail account. Ticketservice directeur Peter van Ruijven legt uit. “Gmail heeft iets veranderd aan zijn standaard instellingen, waardoor mails met e-tickets van Ticketservice niet goed aankomen. Je krijgt wel een bevestigingsmail, maar de bijlage komt niet goed door.”

Zalen die hun kaarten verkopen via Ticketservice kunnen in hun kassasysteem wel herleiden wie kaarten voor een show gekocht heeft. Ook is het mogelijk om door middel van een ingewikkeld technisch trucje voor gevorderden de bijlage alsnog correct binnen te halen. Aan een oplossing wordt gewerkt, belooft Peter van Ruijven. “Het is een wereldwijd probleem”, zegt hij. “Of andere ticketverkopers hetzelfde probleem hebben, weet ik niet. Ik heb ze er nog niet over gehoord. In principe vinden we dat Google het op moet lossen, maar intussen werken we wel aan een work-around. Hoe lang het precies gaat duren durf ik niet te zeggen.”