Parkpop stopt met de Locals Only stages zoals we die van LiveXS kenden. Op dit - derde - podium van het Haagse popfestival stonden de laatste drie jaar groeiende bands uit het lokale circuit, geselecteerd door het gratis popmagazine LiveXS. Miguel Thannhauser, Live XS-hoofdredacteur en tevens coördinator van de Locals Only podia: "Het is jammer dat voor ons het podium op Parkpop verdwijnt, maar onze Locals Only plannen gaan nog altijd verder."
Locals Only is in feite de Hollandse Nieuwe van LiveXS. Drie bands worden uit de stapel ingezonden demo's gelicht, en worden dan in de kleine zaal van Paradiso geprogrammeerd. Daaraan verbonden is de Dommelsch Locals Only! On Tour; ook in het voorjaar van 2006 wordt een drietal popzalen bezocht met enkele Local Heroes. De tour start vandaag, donderdag 2 februari, in Waterfront in Rotterdam met optredens van de bands Melanocaster, MeloManics en Silence Is Sexy.
Marit Noorlander, publiciteitsmedewerker van Parkpop, meldt dat het derde podium van Parkpop om de drie jaar switcht van identiteit. "Na drie jaar rockbandjes met Locals Only was het tijd voor iets anders." Nu wordt er een samenwerking aangegaan met radiostation Fun-X, waardoor het podium logischerwijs een 'urban' karakter krijgt. "We zullen breder programmeren op de Urban podia, een mix van bekendere hiphop en r'n'b artiesten en aanstormende talenten. Nieuw talent kan zich aanmelden om daar op te treden, dus dat element blijft hetzelfde als bij Locals Only. Overigens wordt de samenwerking met de Haagse Hogeschool gecontinueerd.
Toch is er ook voor LiveXS dit seizoen ruimte op festivals, van dezelfde orde en grootte als Parkpop. "Maar meer kan ik er niet over zeggen," aldus Miguel Thannhauser.
LiveXS Locals Only verdwijnt van Parkpop
Na drie jaar wordt er plaats gemaakt voor ‘Urban Stage’
Parkpop, het grootste openluchtfestival van Europa, neemt afscheid van de Locals Only Stage van LiveXS. Na drie jaar ging Parkpop kijken naar een nieuwe partner voor het derde podium op het Haagse Zuiderpark. Volgens Marit Noorlander, publiciteitsmedewerker van Parkpop, wordt het podium om de drie jaar 'ververst'. Nu wordt er een samenwerking aangegaan met radiostation Fun-X, waardoor het podium logischerwijs een Urban karakter krijgt.