Gem maakt voor Randstad werk van tijdelijk werk Gem maakt voor Randstad werk van tijdelijk werk

Randstad: “We kunnen ze makkelijk aan 150 man helpen, maar zij voeren de regie”

Gem maakt voor Randstad werk van tijdelijk werk

Randstad: “We kunnen ze makkelijk aan 150 man helpen, maar zij voeren de regie”

Zaterdagmiddag gaat Gem een videoclip opnemen voor het nummer Good To Know You, dat inmiddels nationale bekendheid krijgt dankzij de commercial van Randstad. De band is alleen nog op zoek naar 150 enthousiaste figuranten. Geen probleem met een uitzendbureau achter je, zou je denken. “Maar Gem heeft ons niets gevraagd”, zegt Randstad woordvoerder Gribnau, “de band voert zelf de hele regie.”

Randstad: “We kunnen ze makkelijk aan 150 man helpen, maar zij voeren de regie”

Hoe het demootje van Good To Know You precies op de communicatieafdeling van Randstad terchtkwam weet Excelsior platenbaas Ferry Roseboom niet meer precies. Het ging in ieder geval via via. Ook woordvoerder David Gribnau van het uitzendbureau weet dat niet meer exact: “We zitten op deze afdeling met dertig man en we vonden het allemaal een lekker energiek nummer dat goed bij de commercial past.” En of Randstad de internationale campagne ‘Good To Know You’ nu van de Utrechtse rockers heeft afgekeken, of dat Gem per toeval dezelfde slogan in het liedje gebruikt lijkt iedereen even te zijn vergeten. De commercial schalt in ieder geval elke avond door miljoenen huiskamers en het nummer Good To Know You is in reclamevakbladen het meest besproken liedje van het moment: Mooi voor Gem, mooi voor Randstad. Gribnau: “Jarenlang hadden wij onze eigen tune in onze commercials. Die paste niet meer bij ons nieuwe filmpje. Inmiddels doen wij veel meer dan alleen uitzendwerk. Wij doen ook werving en selectie en begeleiden reïntegratie trajecten. Het is een energiek nummer en wij wilden in de reclame laten zien dat je van werk ook energie kunt krijgen.” Roseboom is allang blij met de keuze: Support your local scene. Eindelijk kiezen bedrijven voor muziek van Nederlandse bands.” Coparck was eerder veelvuldig met een nummer World Of Tomorrow in de STER-blokken te horen. Campina gebruikt de muziek voor de Milner-commercial. Supertracks, de platenmaatschappij van Coparck, brengt nu de single alsnog uit. Marco Petersen van het label: "Wij wilden het liedje eerst heel lang bij het publiek laten inweken." Excelsior smeedt het ijzer nu het heet is en besluit een single van Good To Know You uit te brengen. En bij een single hoort natuurlijk een clip. Voor de clip, die zaterdag 3 september in Amsterdam wordt opgenomen, is Gem op zoek naar 150 figuranten. Om een enthousiaste groep bij elkaar te krijgen, plaatste de band een oproep op de eigen website. Maar ook zocht de band de publiciteit op en deed zelfs een oproep in de radioshow van Giel Beelen. Vreemd, als je beseft dat je een groot wervingsbureau achter je hebt staan. Gribnau: “Dat zou helemaal geen probleem zijn. Natuurlijk kunnen we ze helpen, maar zij voeren de regie over hun video en hebben ons niets gevraagd. Wij hebben er verder niets mee te maken. Ik weet ook niet of wij geld in de clip steken, maar al zou dat zo zijn, dan zou ik het niet vertellen.” Ook Roseboom weet niets van financiële steun van Randstad: “Was dat maar zo!“ De single Good To Know You verschijn binnenkort in Nederland. Roseboom: “We willen het er zo ver mogelijk mee schoppen en gaan ons best doen. Later kan het nummer misschien ook in het buitenland uitgebracht worden. Maar we zijn natuurlijk geen multinational.” Mensen die zaterdag 3 september willen figureren in de nieuwe video van Gem kunnen zich via de website van de band aanmelden.

Nu op 3voor12