Je shortje zelf met het Theo-logo beplakken? Dat kon afgelopen Lowlands. In de RE:ACT Creative Village konden de bezoekers zich helemaal uitleven in een creatieve workshop. Achter dit idee zit Marcus van den Maagdenberg van het reclame communicatie bureau PUUR, ook een van de mensen achter de skatebladen Reload en Freeload. Maar wat moet zo’n reclamebureau nu op zo’n popfestival?
“Onze rode draad is op maat gemaakte communicatie”, legt Van den Maagdenberg uit, die een nieuwe manier oppert om de consument te bereiken. “We luisteren naar de doelgroep zelf en maken wat de consument zelf wil. Wat veel merken fout doen is dat ze denken te kunnen vertellen wat de consument wil. Dat werkt allang niet meer zo. Je mag blij zijn dat je merk wordt opgepikt. Je moet tegenwoordig echt zijn en de consument in zijn waarde laten.”
Ook konden de bezoekers een foto of tekening achterlaten, die in een speciaal RE:ACT-magazine gedrukt wordt. Van den Maagdenberg: “We zijn nu bijna klaar met het sorteren van ongeveer duizend reacties. Ik ben super verbaasd over de kwaliteit die daar tussen het Lowlands publiek aanwezig is.” Het 192 pagina’s tellende magazine, dat eind september klaar is, valt alleen te bestellen via de websites van PUUR en Lowlands. “Er zit geen lijn in, en dat is het mooie van het magazine”, aldus Van den Maagdenberg.
Luister naar het hele interview van Sander Kerkhof met Marcus van den Maagdenberg uit Dubbel Check.
Lowlands-workshop was initiatief van communicatiebureau
RE:ACT Magazine met creatieve Lowlandsbijdragen verschijnt eind deze maand
Het blijkt steeds moeilijker de consument te bereiken, want die heeft tegenwoordig een eigen willetje. Om die handig te omzeilen, stond er op Lowlands de workshop RE:ACT Creative Village, een initiatief van het reclame communicatieburo PUUR, waar de consument zijn eigen creatieve gang kon gaan. Eind deze maand verschijnt een magazine.