17 mensen weg bij ID&T

Party-organisator bereidt zich voor op 2003

ID&T maakt zich, nu het overal economisch wat minder gaat, op voor een mogelijk minder florissant 2003. Zeventien van de 67 werknemers zullen per 1 november ontslagen worden. “Het vet moet eruit, zoals dat heet.”

Party-organisator bereidt zich voor op 2003

Een kabelstation dat alleen maar geld kost, investeringen in een etherfrequentie die er nog steeds niet is en een economie die minder hard draait; redenen voor 's lands grootste party-organisator ID&T om eens kritisch naar de eigen organisatie te kijken. Conclusie; het kan ook wel met zeventien mensen minder. Bas Meijer, directielid van ID&T: “De overheadkosten drukten teveel op ons budget. En dit is het moment dat we ons, net als zoveel bedrijven, opmaken voor het volgende jaar. Het vet moet eruit.” Omdat de aanleiding voor de ontslagen van algemene bedrijfseconomische aard is en niet te herleiden tot een bepaalde afdeling, zullen er op alle afdelingen per 1 november een aantal banen verdwijnen. Met de race om een etherfrequentie en de plannen voor ID&T tv, zaken die alleen in de voorbereiding al een aardige smak geld kosten, hebben de ontslagen volgens Meijer dan ook niet direct te maken. “Het geld dat we aan de aanloop naar een mogelijke etherfrequentie kwijt zijn is één van de vele aspecten. Wat de televisiezender betreft hadden we al eerder besloten dat het daarvoor nu niet de juiste tijd is.” Ook van een duidelijke neergang in de bezoekersaantallen van ID&T-feesten (de terugloop van het party-bezoek was een veelbesproken item op het afgelopen ADE) kan Meijer niet spreken. “Voor zover ik weet gaat dat redelijk tot goed. Maar dance is uitgaan, en als mensen minder geld overhouden zullen ze wel eens een feest of weekend overslaan. En dan gaan wij dat ook merken.” Een reden voor ID&T om ook eens goed te kijken naar de toegangsprijzen van de door hen georganiseerde feesten, want Meijer geeft toe dat de prijsontwikkeling op de dance-markt de laatste jaren fors is geweest. Meijer: “Het moet voor mensen weer aantrekkelijker worden naar een feest te gaan.”