‘Muziekbladen.nl, powered by Oor, Aloha, LiveXS, Samsonic en Jazz’. Op deze manier zullen in de toekomst genoemde bladen regelmatig ‘gecommuniceerd’ worden. Want dat is het eerste doel van de door de Nederlandse Tijdschriften Groep opgerichte muzieksite; een marketing-portal voor de muziekbladen die de NTG uitgeeft. Een plek dus waar zowel deze bladen als de adverteerders hun publiek kunnen bereiken.
Maar dat is niet de enige reden, zegt Sandor Janssen, marketing manager van het NTG: “Het gaat weldegelijk om de content, anders komen de mensen niet terug. Het moet de meest complete muzieksite van Nederland worden. Met onder andere SMS-diensten, een popquiz, streaming video van concerten, clips en downloads. Maar we doen het stapje voor stapje. We beginnen heel klein.”
De genoemde diensten, waarvan een groot gedeelte nog in ontwikkeling is, zullen uiteindelijk alleen op muziekbladen.nl aangeboden worden. De bestaande sites blijven dan ook gewoon bestaan. Wel zal op muziekbladen.nl middels een dagelijkse update naar de bladen (en de individuele sites) verwezen worden.
3VOOR12 hoeft volgens Janssen overigens niet te vrezen voor de komst van deze nieuwe site. Janssen: “3VOOR12 is toch een icoon. Jullie hebben een kwaliteitsstempel omdat jullie je richten op kwaliteitspop. Wij kunnen ons dat niet permitteren. We zullen ook aan hitparade moeten doen. En Jazz.”
De site, die door een kleine kern redacteuren van de betrokken bladen onderhouden wordt, zal 15 november de lucht ingaan. Een echte campagne zal pas drie maanden later van start gaan.
NTG start eigen muzieksite
Muziekbladen.nl marketingportal voor bestaande NTG-muziektitels
SMS-diensten, een wekelijkse muziekquiz, streaming video en cd’s kopen. Dit moet uiteindelijk allemaal kunnen op muziekbladen.nl, dat de grootste en meest complete muziek-portal van Nederland hoopt te worden. Half november gaat de site het net op.