3FM dj Michiel (welke?) Veenstra is meest invloedrijke BN’er op Twitter

“Ik vind Twitter echt een uitkomst”

Fiona Fortuin ,

3FM dj Michiel Veenstra is de meest invloedrijke BN’er op Twitter. Dat blijkt uit onderzoek van een communicatiebureau. Veenstra reageert: "Ik kan me niet voorstellen dat na mijn tweet van vandaag over het verschijnen van UP op dvd, iedereen straks naar de winkel gaat om er een te kopen.”

“Ik vind Twitter echt een uitkomst”

Vanochtend twitterde 3FM dj Michiel Veenstra

Moge! Schijtweer!

De reacties daarop had je aan kunnen zien komen. Veenstra: “Iemand reageerde of al mijn followers nu ook spreken over schijtweer.” Vandaag heeft de dj te horen gekregen dat hij de meest invloedrijke BN’er op Twitter is. Een communicatiebureau deed onderzoek hiernaar. Berekend is niet alleen de populariteit (aantal volgers en berichten) van de Twitteraar, maar ook de betrokkenheid, door het aantal 'retweets' en conversaties.

De titel zal hem niet anders doen gaan twitteren, zegt hij. “Al ben ik er wel sinds het nieuws nog meer op gericht vragen van andere twitteraars te beantwoorden. Ik las ergens dat iemand verbouwereerd sprak dat ik nooit zijn tweets beantwoord. Maar ik doe niet anders, echt waar!”

Veenstra heeft iets meer dan 9.000 followers. “Sommigen klagen dat ik te veel twitter, maar dan moet je me maar niet volgen. Ik vind Twitter echt een uitkomst. Toen ik vroeger zelf veel naar de radio luisterde, kon je alleen via een briefkaart met de dj in contact komen. Ik woonde in Almelo, de Hilversumse studio’s voelde als een wereld ver weg. Met internet kun je zo snel contact maken. De interactie met je lezers, dat is precies wat ik er zo leuk aan vind. Je bent gewoon Michiel voor ze, niet die dj hoog in zijn ivoren toren.”

Dat hij nu als invloedrijk wordt gezien, doet hem wel goed. “Dat ben ik wel graag ja”, lacht hij. “Maar echt invloedrijk ben ik natuurlijk niet, het is een bijzondere term die het onderzoek gebruikt. Ik kan me niet voorstellen dat na mijn tweet van vandaag over het verschijnen van UP op dvd, iedereen straks naar de winkel gaat om er een te kopen.” Of hij dus echt invloedrijk is, zullen de verkoopcijfers van de dvd volgende maand aantonen.